Numer 27 / 2018 — 09.10.2018 r.

Klasa 4 jeszcze lepiej radzi sobie ze stresem

autor: Hanna Boguta-Marchel

Dzisiaj odbyły się kolejne warsztaty z radzenia sobie ze stresem w klasie 4.

Po przypomnieniu sobie poprzednich zajęć, chłopcy kolejno losowali karteczki, na których wymieniony był jeden sposób radzenia sobie ze stresem. Zadaniem ucznia, który wylosował karteczkę było zapisanie sposobu na odpowiedniej stronie tablicy („to działa” / „to nie działa”). Intuicje chłopców były najczęściej trafne, chociaż dla niektórych zaskoczeniem był fakt, że nie są skuteczne różne sposoby związane z „wyżywaniem się” (np. walenie w poduszkę, trzaskanie drzwiami). Każdorazowo zastanawialiśmy się wspólnie, w jakich sytuacjach danego skutecznego sposobu radzenia sobie ze stresem można użyć. 

W kolejnej części warsztatu każdy z uczniów wybierał jeden sposób radzenia sobie, który działa i który jemu osobiście najbardziej pasuje. Następnie chłopcy rysowali komiksy przedstawiające konkretną sytuację, w jakiej można wybrany sposób wykorzystać. Historie przedstawione przez uczniów najczęściej dotyczyły kłótni z kolegą lub z rodzeństwem, jednak wybierane przez nich strategie były bardzo różne – od słuchania spokojnej muzyki, poprzez czytanie książki, głębokie oddechy i liczenie aż po zrobienie planu działania i rozmowę z przyjacielem lub z rodzicami. Zachęcam do wspólnego pogłębiania tematu skutecznego radzenia sobie ze stresem.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.