Numer 26 / 2018 — 02.10.2018 r.

Liczby ujemne po cichu w klasie pierwszej

autor: Dariusz Wijas

Klasa pierwsza poznała istotę liczb ujemnych.

Liczby ujemne chłopcy poznali dosłonie niechcący. Uczniowie klasy pierwszej w nagrodę za dobrą pracę i zachowanie (ogólnoklasowe) dostają minuty na piłkę do wykorzystania w ramach edukacji wczesnoszkolnej w środy i piątki. System dobrze działa, bardzo często słuchać w kuluarach „cicho, bo pan nam odejmie piłkę”, z drugiej strony uczniowie promienieją dumą, gdy dostają dodatkowe minuty. Od jego wprowadzenia w połowie września na piłce byliśmy już trzy razy, jednak w tym tygodniu nastąpiły pierwsze potknięcia (po części przez chrypkę nauczyciela, którego głos nie docierał do wszystkich). Gdy klasa miała już zero minut i znów była głośno któryś z uczniów martwił się, że pan zabierze piłkę, na co inny odparł, że na pewno nie, bo jest już zero. Nauczyciel wykorzystał tą okazję do wprowadzenia liczb ujemnych i na tablicy pojawiło się -5. Chłopaki naprawdę w mig zrozumieli o co chodzi z liczbami ujemnymi, oraz dlaczego po zdobyciu kolejnych 5 minut mają zero, a nie dziesięć. Dziś, w podsumowaniu tygodnia, zamiast wyjść na piłkę klasa w dwuosobowych grupach pisała 5 powodów dlaczego w klasie należy być cicho, następnie uczniowie odczytywali swoje pomysły, które nauczyciel zapisywał na tablicy (wszystkie są autorstwa klasy). Na koniec, poprzez głosowanie ustaliliśmy kolejność tych powodów według ich wagi.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.