Numer 1/2018 — 02.01.2018 r.

Trudne sytuacje

autor: Hanna Boguta-Marchel

W grudniu w klasie 2 odbyły się warsztaty, podczas których skupiliśmy się na różnych sposobach radzenia sobie w trudnych sytuacjach w codziennym życiu.

Na początku zajęć przeczytaliśmy wspólnie dalszą część historii, w której występują znani już chłopcom bohaterowie (historia została zaczerpnięta z programu „Przyjaciele Zippiego”). Tym razem w opowiadaniu pojawił się temat radzenia sobie w trudnych lub nowych sytuacjach (takich jak sprzeczki między rodzicami, zmiana miejsca zamieszkania czy śmierć domowego zwierzątka). Następnie podzieliliśmy wszystkie trudne sytuacje na takie, na które mamy wpływ oraz takie, które są niezależne od nas. Wymieniliśmy sobie różne sposoby radzenia sobie w obu typach sytuacji – jeżeli mamy na nią wpływ, możemy coś zmienić, porozmawiać z bliską osobą lub poprosić o pomoc. Natomiast w sytuacji niezależnej od nas możemy starać się ją zaakceptować i szukać jej pozytywnych stron (mówiliśmy np. o tym, jakie są plusy niskiego wzrostu).

Na koniec zajęć każdy z chłopców otrzymał kartkę podzieloną na dwie części z zadaniem narysowania dwóch sytuacji z własnego doświadczenia – takiej, w której udało mu się coś zmienić oraz takiej, którą udało mu się zaakceptować. Najczęstszym motywem rysunków chłopców były kłótnie z rodzeństwem (kiedy udało się coś zmienić) oraz obowiązki domowe (które trzeba było zaakceptować:). Każdy z uczniów wieszał swój rysunek na tablicy i objaśniał przedstawioną na nim sytuację i jej rozwiązanie.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.