Mamy z nimi do czynienia właściwie od początku, "jak jeść łyżką?", "jak obsłużyć kran?", "jak umyć zęby?". Jedne mają formę obrazkową, inne zawierają sporo tekstu. Instrukcje są wszędzie, sami tworzymy ich bardzo wiele, ale które są najskuteczniejsze? Jak tworzyć dobre teksty tego typu?
Norbert Zieliski, nauczyciel języka polskiego:
Instrukcję do instrukcji tworzyliśmy wspólnie z klasą V. Później uczniowie prezentowali przyniesione przez siebie przykłady i omawiali ich zalety. Następnym etapem była część "inwestycyjna", chłopcy wybierali instrukcje, które według nich są najlepsze, przydzielając im punkty ze swojej puli. Zwyciężyły instrukcje obrazkowe, a za najważniejsze elementy uznaliśmy prostotę i dosłowność (albo doobrazowość).
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl