W kwietniu odbyły się warsztaty o technikach efektywnego uczenia się dla klas drugich i trzecich. Tym razem uczniowie mieli szansę dowiedzenia się, czy są wzrokowcami, słuchowcami czy kinestetykami i co się wiąże z każdym z tych stylów uczenia się i przyswajania informacji.
Hanna Boguta-Marchel, psycholog:
Po rozwiązaniu testu dotyczącego preferowanych kanałów przyswajania informacji (wzorkowy, słuchowy, ruchowy), chłopcy zostali podzieleni na grupy i dostali za zadanie nauczenia się na pamięć wiersza Jana Brzechwy pt. „Skarżypyta”.
Każda grupa mogła sobie przygotować odpowiednią „ściągawkę”: wzrokowcy naszkicowali ilustracje osobno dla każdego wersu wiersza, słuchowcy dopasowali znaną sobie melodię i z pomocą instrumentów muzycznych wyśpiewali wiersz Brzechwy, natomiast kinestetycy wymyślali pasujący do poszczególnych fragmentów utworu gest. W ten sposób uczniowie mogli przekonać się, że pamięć działa lepiej, kiedy wykorzystują różne kanały przyswajania informacji dopasowane do swoich indywidualnych preferencji.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl