Numer 14/2017 — 24.04.2017 r.

Techniki efektywnego uczenia się - kwietniowe warsztaty

W kwietniu odbyły się warsztaty o technikach efektywnego uczenia się dla klas drugich i trzecich. Tym razem uczniowie mieli szansę dowiedzenia się, czy są wzrokowcami, słuchowcami czy kinestetykami i co się wiąże z każdym z tych stylów uczenia się i przyswajania informacji.

Hanna Boguta-Marchel, psycholog:

Po rozwiązaniu testu dotyczącego preferowanych kanałów przyswajania informacji (wzorkowy, słuchowy, ruchowy), chłopcy zostali podzieleni na grupy i dostali za zadanie nauczenia się na pamięć wiersza Jana Brzechwy pt. „Skarżypyta”.

Każda grupa mogła sobie przygotować odpowiednią „ściągawkę”: wzrokowcy naszkicowali ilustracje osobno dla każdego wersu wiersza, słuchowcy dopasowali znaną sobie melodię i z pomocą instrumentów muzycznych wyśpiewali wiersz Brzechwy, natomiast kinestetycy wymyślali pasujący do poszczególnych fragmentów utworu gest. W ten sposób uczniowie mogli przekonać się, że pamięć działa lepiej, kiedy wykorzystują różne kanały przyswajania informacji dopasowane do swoich indywidualnych preferencji.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.