Numer 08/2017 — 06.03.2017 r.

Przekroczenie progu dziesiątkowego

Tym dumnie brzmiącym zagadnieniem zajmowali się uczniowie klasy I w ramach lekcji innej niż wszystkie. Pan Dobromił twierdzi że sprostali wyzwaniu.

Dobromił Błachowiak, wychowawca klasy I:

Oprócz tradycyjnego rozpisywania działań w zeszycie, spróbowaliśmy rachowania na kolorowych koralikach. Uczniowie najpierw liczyli i zapisywali ilość różnobarwnych korali np. 7+5= ...

Następnie odliczali do dziesięciu i zamieniali na 10 złotych korali i jeszcze dwa, zastępując je dwoma czarnymi.

Uczniowie widząc wyraźnie 10 złotych i 2 czarne korale, wiedzieli, że to razem 12.

Taki sposób liczenia i akcentowania dziesiątki był możliwy dzięki kolorowym koralom, które przygotował jeden z rodziców. Bardzo dziękujemy!

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.