Tym dumnie brzmiącym zagadnieniem zajmowali się uczniowie klasy I w ramach lekcji innej niż wszystkie. Pan Dobromił twierdzi że sprostali wyzwaniu.
Dobromił Błachowiak, wychowawca klasy I:
Oprócz tradycyjnego rozpisywania działań w zeszycie, spróbowaliśmy rachowania na kolorowych koralikach. Uczniowie najpierw liczyli i zapisywali ilość różnobarwnych korali np. 7+5= ...
Następnie odliczali do dziesięciu i zamieniali na 10 złotych korali i jeszcze dwa, zastępując je dwoma czarnymi.
Uczniowie widząc wyraźnie 10 złotych i 2 czarne korale, wiedzieli, że to razem 12.
Taki sposób liczenia i akcentowania dziesiątki był możliwy dzięki kolorowym koralom, które przygotował jeden z rodziców. Bardzo dziękujemy!
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl