Numer 06/2017 — 06.02.2017 r.

Rysowanie na podstawie definicji

Ideą lekcji było stworzenie takich definicji figur geometrycznych (prostokątów i kwadratów), aby na ich podstawie można było odtworzyć figurę, którą autor miał na myśli.

Dariusz Wijas, wychowawca klasy:

Na początku każdy rysował najstaranniej jak umiał kwadrat i prostokąt, następnie w grupach chłopcy wybierali najładniejsze figury i na ich podstawie tworzyli definicje.

Na zakończenie chłopcy je czytali, a ja próbowałem je narysować, zgodnie z definicja, określona figurę geometryczną. Ćwiczenie to posłużyło także do wprowadzenia nowych figur mianowicie rombu oraz równoległoboku. Chłopcy byli naprawdę zachwyceni.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.