Numer 35/2017 — 11.12.2017 r.

Zadania z treścią

autor: Dariusz Wijas

Klasa startowa pod kierunkiem nauczyciela rozwiązywała swoje pierwsze zadania z treścią.

Uczniowie klasy startowej rozwiązywali zadania z treścią. Lekcję zaczęliśmy od ułożenia z klocków podanych przeze mnie działań. Następnie mówiłem, oraz kilka razy powtarzałem zadania z treścią, a uczniowie układali działania do nich, gdzie każdą liczbę symbolizował inny kolor klocków. Z rozwiązaniami dwu i trzyskładnikowymi wszyscy radzili sobie bez problemu, większość klasy równie sprawnie rozwiązywała działania z czterech składników. Zachęcam do podobnych zabaw w domu, uczą one wyciągania danych z zadań, oraz robienia działań na konkretach, a są to podstawy, których opanowanie jest niezbędne do sprawnych działań w pamięci w starszych klasach.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.