Klasa startowa uczyła się matematyki przez zabawę z warzywami.
Każdy z chłopców przyniósł na lekcje 3 różne warzywa. Na początku uczniowie wybrali najmniejsze ze swoich oraz ze wszystkich warzyw, po czym ustawili je w kolejności od najmniejszego do największego. Kolejnym zadaniem był podział warzyw według różnych cech, zaproponowanych przez chłopców. Cechy, według jakich uczniowie dzielili warzywa to kształt, kolor, wielkość, a także smak, jednolitość koloru, faktura, ciężar, gdzie rośnie jadalna część oraz konieczność obierania przed jedzeniem. Po zakończeniu podziałów warzyw klasa wzięła się za ich liczenie: przy stolikach, w całej klasie oraz porównywanie ilościowe- gdzie jest ich więcej lub mniej. Lekcja zakończyła się wybraniem największych warzyw i ustawieniem ich od największego, do najmniejszego. Zachęcam do podobnych zabaw w domu, polegających na podziale jakiś rzeczy według cech, które chłopcy sami wymyślą oraz przeliczaniu i porównywaniu.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl