Numer 30/2017 — 06.11.2017 r.

Warzywa w służbie matematyce

autor: Dariusz Wijas

Klasa startowa uczyła się matematyki przez zabawę z warzywami.

Każdy z chłopców przyniósł na lekcje 3 różne warzywa. Na początku uczniowie wybrali najmniejsze ze swoich oraz ze wszystkich warzyw, po czym ustawili je w kolejności od najmniejszego do największego. Kolejnym zadaniem był podział warzyw według różnych cech, zaproponowanych przez chłopców. Cechy, według jakich uczniowie dzielili warzywa to kształt, kolor, wielkość, a także smak, jednolitość koloru, faktura, ciężar, gdzie rośnie jadalna część oraz konieczność obierania przed jedzeniem. Po zakończeniu podziałów warzyw klasa wzięła się za ich liczenie: przy stolikach, w całej klasie oraz porównywanie ilościowe- gdzie jest ich więcej lub mniej. Lekcja zakończyła się wybraniem największych warzyw i ustawieniem ich od największego, do najmniejszego. Zachęcam do podobnych zabaw w domu, polegających na podziale jakiś rzeczy według cech, które chłopcy sami wymyślą oraz przeliczaniu i porównywaniu.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.