Numer 29/2017 — 30.10.2017 r.

Case study na religii w 2 gimnazjum ​

autor: Paweł Mazanka

Jak odróżniać fakty od opinii? Jak umiejętnie nazywać problemy? Jakie są możliwe rozwiązania? Jak skutecznie podejmować decyzje? Na te i inne pytania odpowiadali uczniowie klasy 2 gimnazjum podczas warsztatów na lekcji religii.

Uczniowie klasy 2 gimnazjum wykorzystali metodę pracy z konkretnym przypadkiem. Dotyczył on umiejętnego korzystania z nowoczesnych technologii. W tle przykładowej sytuacji gimnazjalisty Rafała, można było odnaleźć pierwsze przykazanie Dekalogu oraz zagadnienie starania się o prawidłowe używanie rzeczy materialnych. Uczniowie przećwiczyli proces podejmowania decyzji według schematu fakty - problemy - możliwe rozwiązania - decyzje. Odpowiadali m.in. na pytania, czy przywiązanie do jednej rzeczy może wpłynąć na całą postawę człowieka? Co tracimy niewłaściwie korzystając z urządzeń mobilnych oraz jakie doraźne korzyści uzyskujemy przesadnie skupiając uwagę na "gadżetach"? Zaskoczony nauczyciel otrzymał informację zwrotną, że wszystkim uczestnikom warsztatów ta forma pracy odpowiada i oczekują więcej. W tym roku szkolnym skorzystamy z niej więc, co najmniej pięciokrotnie.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.