Jak odróżniać fakty od opinii? Jak umiejętnie nazywać problemy? Jakie są możliwe rozwiązania? Jak skutecznie podejmować decyzje? Na te i inne pytania odpowiadali uczniowie klasy 2 gimnazjum podczas warsztatów na lekcji religii.
Uczniowie klasy 2 gimnazjum wykorzystali metodę pracy z konkretnym przypadkiem. Dotyczył on umiejętnego korzystania z nowoczesnych technologii. W tle przykładowej sytuacji gimnazjalisty Rafała, można było odnaleźć pierwsze przykazanie Dekalogu oraz zagadnienie starania się o prawidłowe używanie rzeczy materialnych. Uczniowie przećwiczyli proces podejmowania decyzji według schematu fakty - problemy - możliwe rozwiązania - decyzje. Odpowiadali m.in. na pytania, czy przywiązanie do jednej rzeczy może wpłynąć na całą postawę człowieka? Co tracimy niewłaściwie korzystając z urządzeń mobilnych oraz jakie doraźne korzyści uzyskujemy przesadnie skupiając uwagę na "gadżetach"? Zaskoczony nauczyciel otrzymał informację zwrotną, że wszystkim uczestnikom warsztatów ta forma pracy odpowiada i oczekują więcej. W tym roku szkolnym skorzystamy z niej więc, co najmniej pięciokrotnie.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl