Numer 27/2017 — 16.10.2017 r.

Jak się uczyć?

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie czwartej w ramach cyklu „Jak się uczyć?” w październiku odbyły się warsztaty, podczas których ćwiczyliśmy pamięć i spostrzegawczość.

Chłopcy początkowo ćwiczyli pamięć słuchową (zapamiętywanie czytanych na głos nazw owadów a następnie pisemne ich odtwarzanie) oraz pamięć wzrokową (odtwarzanie z pamięci dwóch schematycznych rysunków). W ten sposób uczniowie mieli szansę sprawdzić, czy lepiej funkcjonuje ich pamięć wzrokowa czy też pamięć słuchowa. Byli też tacy uczniowie, którzy świetnie radzili sobie z oboma zadaniami.

W drugiej części zajęć ćwiczyliśmy spostrzegawczość. Siedzieliśmy w kręgu, po czym jeden z chłopców wychodził z klasy. Pozostali uczniowie zmieniali trzy rzeczy w swoim wyglądzie (np. zamieniali się butami, zegarkami lub okularami), a następnie sprawdzaliśmy, na ile spostrzegawczy jest uczeń, którego zaprosiliśmy z powrotem do klasy. Rekordzista zauważył wszystkie trzy zmiany, mimo że niektóre były naprawdę subtelne. 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.