Numer 27/2017 — 16.10.2017 r.

Ekonomia w praktyce.

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie siódmej odbyły się warsztaty, na których chłopcy zapoznali się z podstawowymi pojęciami z zakresu edukacji ekonomicznej. Podstawy przedsiębiorczości to przedmiot, który mają jeszcze przed sobą, jednak chcieliśmy, żeby już teraz mieli szansę zaznajomienia się z tym ważnym i życiowym tematem.

Zajęcia rozpoczęliśmy od przeczytania fragmentu z „Wakacji Mikołajka”, w którym tytułowy bohater otrzymuje od rodziców 10 franków. Ponieważ pieniądze pojawiły się jako nieplanowany dochód, Mikołajek miał poważny dylemat, na co powinien je wydać. Jego koledzy mieli wiele ciekawych pomysłów i próbowali służyć dobrą radą. 

Historia Mikołajka zainspirowała nas do rozmowy o tym, skąd chłopcy dostają pieniądze i na co je najczęściej wydają. Zastanawialiśmy się też nad różnicą między oszczędzaniem i inwestowaniem. Następnie uczniowie w dwójkach wypełniali tzw. „drzewo decyzyjne”, które miało im pomóc w optymalnym zaplanowaniu, na co chcieliby wydać 200 zł.  Ponieważ wypełnianie drzewa rozpoczyna się od sprecyzowania swoich celów i priorytetów, chłopcy mieli szansę sprawdzić, czy ostateczna decyzja pozwoliła im założone cele osiągnąć. 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.