Numer 25/2017 — 02.10.2017 r.

Cztery symboliczne zwierzęta.

autor: Hanna Boguta-Marchel

W ramach cyklu spotkań z Panią psycholog w klasie startowej, odbyły się warsztaty integracyjne „Ja i moja klasa”.

Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, czym się różnimy między sobą i dlaczego te różnice są ważne i potrzebne. Rozmawialiśmy nie tylko o tych najbardziej widocznych różnicach, ale też o odmiennych cechach osobowości. Następnie chłopcy wysłuchali bajki o czterech królewiczach, z których każdy był inny (różnice osobowości symbolizowały różnego koloru płaszcze, które założyli na wspólną wyprawę). Mimo tych różnic królewicze potrzebowali się nawzajem – każdy z nich w inny sposób przyczynił się do tego, że ich wspólna wyprawa się udała.

Różnice w osobowościach symbolizowały cztery różne zwierzęta, których zachowania wspólnie omówiliśmy: pawian (cechy choleryka), panda (cechy melancholika), żółw (cechy flegmatyka) oraz słoń (cechy sangwinika). Chłopcy losowali karteczki, na których widniało zdjęcie jednego z czterech zwierząt, a następnie wcielali się w wybrane przez siebie zwierzę, pokazując jak się porusza, jak reaguje w sytuacji niebezpieczeństwa i co robi, kiedy znajdzie smaczny posiłek.

Poprzez zabawę ruchową chłopcy mogli się przekonać, że różne zwierzęta – zupełnie tak, jak my, różnie reagują w tych samych sytuacjach. Mimo tych różnic potrzebujemy siebie nawzajem – czasem potrzebny jest ktoś, kto zareaguje szybko i odważnie, kiedy pojawi się niebezpieczeństwo, czasem ktoś, kto jest łagodny i przyjacielski, czasem ktoś, kto jest spokojny i rozważny, a czasem ktoś, kto nas po prostu rozśmieszy.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.