Numer 25/2017 — 02.10.2017 r.

Kalambury pomocą w integracji.

autor: Hanna Boguta-Marchel

W ramach warsztatów z Panią psycholog w klasie 1, odbyły się warsztaty integracyjne "Ja i moja klasa".

Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmiku, na którym dzieci w różnym wieku mówiły o tym, co lubią robić. Następnie chętni chłopcy w formie kalamburów pokazywali, co oni sami lubią, co ich interesuje. Pozostali uczniowie zgadywali, co kolega pokazuje – okazało się, że upodobania są niezwykle różnorodne, od smażenia naleśników, poprzez dżudo i breakdance, aż po obserwację ptaków.

Potem podzieliliśmy się na pięcioosobowe drużyny i sprawdzaliśmy, czy możemy współpracować mimo tego, że każdy z nas jest inny. Chłopcy mieli wspólnie wykonać zadanie typu „znajdź różnice”, a następnie stworzyć kolaż zawodów, które chcieliby w przyszłości wykonywać (inspiracją był wiersz Juliana Tuwima pt. „Wszyscy dla wszystkich”, który obrazowo pokazuje, że np. krawiec potrzebuje piekarza, a murarz szewca i vice versa). Co ważne, każda drużyna miała do dyspozycji jeden ołówek i jeden klej, współpraca była więc konieczna do tego, żeby pracę doprowadzić do końca. Dla niektórych chłopców było to nie lada wyzwanie – przekonali się, że współpraca wymaga czekania na swoją kolej, słuchania się nawzajem i szacunku dla drugiego.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.