Numer 03/2017 — 16.01.2017 r.

Turniejowe zmagania w klasie V - lekcja inna niż wszystkie

W ubiegły wtorek podczas lekcji matematyki klasa V została podzielona na trzy grupy. Poszczególni uczniowie zostali tak dobrani, aby uczeń który bardzo dobrze radzi sobie na lekcjach mógł współpracować z uczniem, który ma trudności z opanowaniem materiału.

Każda z grup otrzymała kartę pracy dotyczącą własności równoległoboku i rombu. Grupy miały około 25 minut na opracowanie zagadnień. Po tym czasie nauczyciel pytał losowo wybraną osobę z każdej grupy o wyjaśnienie podanego zagadnienia. Jeżeli uczeń odpowiadał prawidłowo zdobywał 1 punkt dla swojej drużyny. Element losowości sprawił, że w każdej z grup chłopcy dyskutowali między sobą o danym zagadnieniu, ponieważ chcieli zdobyć pierwsze miejsce.

Wojciech Gil, nauczyciel matematyki:
Forma pracy wprowadzająca element rywalizacji doskonale motywuje chłopców do współpracy. Uczeń słabszy ma możliwość podniesienia wiedzy, poprzez instrukcje udzielane od starszego kolegi. Rówieśnicy szybciej się porozumieją, ponieważ występują między nimi swobodniejsze relacje niż z nauczycielem.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.