Nasi uczniowie pasjonują się grami planszowymi. Wielu z nich tworzy w tej dziedzinie autorskie projekty. Pan Jacek Lisiecki postanowił dotrzymać im kroku.
Jacek Lisiecki, nauczyciel języka angielskiego:
W 2b i 3b wykorzystałem plansze do gry Present Continuous/Present Simple, żeby nauczyć chłopców kilku pożytecznych czasowników. Zamiast kostki użyliśmy kserokopii obrazków, przedstawiających te czasowniki. Chłopcy je wycieli tak, aby powstały swego rodzaju karty do gry. Z jednej strony te karty były cale białe, a z drugiej miały obrazek, przedstawiający dana czynność. Na obrazku każdy z chłopców napisał liczbę od 1-9, bo tyle było kart. Następnie karty były tasowane i położne na ławce białą strona do góry. Chłopcy losowo wybierali jakąś kartą, mówili pokazana przez nią czynność po polsku i po angielsku, a potem mogli pójść o tyle pól do przodu, ile było napisane na danej karcie (1-9). I tak przy każdym rzucie. Tempo grania było takie, ze niektórzy zagrali aż dwa razy, a plansza jest spora.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl