Numer 13/2016 — 05.12.2016 r.

Gra planszowa na angielskim - lekcja inna niż wszystkie

Nasi uczniowie pasjonują się grami planszowymi. Wielu z nich tworzy w tej dziedzinie autorskie projekty. Pan Jacek Lisiecki postanowił dotrzymać im kroku.

Jacek Lisiecki, nauczyciel języka angielskiego:

W 2b i 3b  wykorzystałem plansze do gry Present Continuous/Present Simple, żeby nauczyć chłopców kilku pożytecznych czasowników. Zamiast kostki użyliśmy kserokopii obrazków, przedstawiających te czasowniki. Chłopcy je wycieli tak, aby powstały swego rodzaju karty do gry. Z jednej strony te karty były cale białe, a z drugiej miały obrazek, przedstawiający dana czynność. Na obrazku każdy z chłopców napisał liczbę od 1-9, bo tyle było kart. Następnie karty były tasowane i położne na ławce białą strona do góry. Chłopcy losowo wybierali jakąś kartą, mówili pokazana przez nią czynność po polsku i po angielsku, a potem mogli pójść o tyle pól do przodu, ile było napisane na danej karcie (1-9). I tak przy każdym rzucie. Tempo grania było takie, ze niektórzy zagrali aż dwa razy,  a plansza jest spora.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.